.
Latest News

Pengumuman!!

Thursday, May 14, 2009 , Posted by sunnahmania at Thursday, May 14, 2009



Photobucket

‘dan apabila berkata Isa anak Maryam “wahai Bani Israel, sesungguhnya aku Rasul ALLAH untuk kamu dan membenarkan apa yang termaktub dalam taurat dan MEMBERI BERITA GEMBIRA AKAN KEHADIRAN SELEPASKU INSAN YANG DIBERI NAMA AHMAD” dan apabila datang kepada mereka kebenaran mereka mengatakan ini sihir yang nyata’

(Surah As-Saff: 6)


Update kali ini kami bawakan satu perbahasan yang menarik tentang penemuan fakta-fakta tentang Nabi Junjungan kita. Ayat di atas menunjukkan bahawa Nabi Isa a.s telah memberitakan kehadiran nabi kita kepada umat sebelum ini. Lalu, pendeta-pendeta mereka merubah ayat-ayat Nabi Isa. Sungguhpun begitu masih tersisa beberapa ayat di dalam bible mereka tentang kedatangan Nabi Muhammad S.A.W. Hal ini membenarkan apa yang ada di dalam ayat ALLAH.


Selain pada itu terdapat juga beberapa fakta tentang Nabi Muhammad S.A.W dalam kitab-kitab suci agama yang lain. Mengapa hal ini boleh terjadi? Aneh tetapi benar. Jika semua kitab agama lain itu mungkin berasal dari seorang Rasul yang diutuskan kepada bangsa tersebut, lalu diselewengkan, maka tak mustahil kita dapat melihat wujudnya satu dua fakta tentang Nabi kita dalam kitab tersebut. Hal ini disebabkan antara risalah yang sama dikhabarkan kepada semua Nabi dan Rasul antara lain Tauhid kepada ALLAH, Syurga dan neraka dan kedatangan Rasul akhir zaman kepada semua kaum dan bangsa. Ini satu penemuan yang dapat meningkatkan keimanan kita kepada Nabi Muhammad S.A.W adalah Rasulullah dan Rasul akhir zaman. Sila dapatkan perbahasan hal ini dalam ‘pearl of the week’ dan update terbaru YouTube sunnahmania bertajuk ‘Muhammad according to Various World Religious Scriptures’ by Dr. Zakir Naik. Kukuhkan juga kefahaman anda dengan mengikuti ceramah khas maulidur rasul Dr. Asri yang menghurai tentang ilmu hadis.


Selamat melayari blog sunnahmania….!!

Currently have 0 comments: