.
Latest News
Tuesday, May 26, 2009 , Posted by sunnahmania at Tuesday, May 26, 2009




Assalamualaikum, saya sebagai editor memohon maaf atas kelewatan mengupdate blog ini. 2 minggu bergelut dengan masalah kesihatan ditambah kesibukkan menguruskan program rehlatul wida' (Rehlah Perpisahan) membuatkan kami tidak sempat mengupdate blog ini. Namun, kunjungan terus memberangsangkan alhamdulillah sehingga jumlah kunjungan sekarang mencecah 4000.

Disebabkan beberapa aduan yang telah kami terima berikutan blog ini disifatkan 'heavy' oleh sebahagian pengunjung terutama dari Jakarta (kerana kelajuan internet kita masih tidak sebarapa) maka kami ingin mengurangkan box ta'lim esnips hanya kepada satu box sahaja. Ta'lim ABC yang telah mencapai siri terakhirnya untuk dikongsi diblog ini akan dipindahkan ke laman web 4shared. Bagi sesiapa yang berminat boleh mendownloadnya di 4shared. Antara ta'limABC yang di upload di 4shared adalah: Sila Klik Link Berikut: ta'lim ABC atau ke column khusus yg telah kami sediakan di sebelah kanan anda.

a) Benarkah imanku?
b) Signatures of God In The Qur'an
c) Human errors in bible and authenticity of hadeeth
d) Thoriq ila ma'rifatillah (Jalan2 Mengenal ALLAH)
e) Mawani' fi Ma'rifatillah ( Penghalang2 Mengenal ALLAH) Part 1 and 2
f) Memahami hadis-hadis berkaitan kerasulan Nabi s.a.w



Selain itu, ta'lim2 para ulama' seperti shahih bukhari juga akan di pindahkan ke 4shared bagi sesiapa yang berminat mendownload. Semua update ta'lim boleh didengar di ruangan esnips di blog. Apabila ada update terbaru, ta'lim2 yang lama akan dipindahkan ke 4shared bagi pengunjung yang terlepas mendengar boleh mendownload. InsyaALLAH akan disediakan link bagi memudahkan pengunjung untuk mengakses ke file ta'lim.






Kita juga akan memulakan kempen kepada kitab tauhid Fathul Majid. Akan disediakan ta'lim Syeikh Yazid yang mensyarahkan kitab ini dan kami akan berusaha mendapatkan kitab ini dalam format e-book untuk memudahkan pengunjung membuat rujukan sambil menimba ilmu dari ta'lim syarah kitab tersebut.





Jangan lupa juga layari YouTube sunnahmania kami untuk mendapatkan ceramah Syeikh Amir Abdat tentang 'Keutamaan Sahabat' dan 'Firqoh-Firqoh Sesat'. Video 'Firqoh-Firqoh' sesat ini membahaskan tentang aliran-aliran utama yang menyesatkan umat ini dari jalan Ahlus Sunnah Wal Jama'ah. Mudah-mudahan kita semua mendapat manfaat insyALLAH. Terima Kasih.
.







Currently have 0 comments: